کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

ثروتمند تر از بیل گیتس...

از بیل گیتس پرسیدن از تو ثروت مند تر هم هست؟

در جواب گفت بله فقط یک نفر. پرسیدن چه کسی ؟

.

.

.

.

.

  گفت: سال ها پیش زمانی که از اداره اخراج شدم و به تازگی اندیشه های طراحی ماکروسافت رو تو ذهنم داشتم پی ریزی میکردم، یک روز در فرودگاهی در نیویورک بودم، قبل از پرواز چشمم به این نشریه ها و روزنامه ها افتاد از تیتر یک روزنامه خیلی خوشم اومد، دست کردم توی جیبم که روزنامه رو بخرم دیدم که پول خورد ندارم و اومدم منصرف بشم که دیدم یک پسر بچه سیاه پوست روزنامه فروش وقتی این نگاه پر توجه من رو دید گفت: این روزنامه مال خودت، بخشیدمش به خودت، بردار برای خودت. گفتم: آخه من پول خورد ندارم. گفت: برای خودت، بخشیدمش برای خودت. سه ماه بعد بر حسب تصادف توی همون فرودگاه و همون سالن پرواز داشتم رد می شدم که چشمم به یه مجله خورد، دست کردم تو جیبم باز دیدم پول خورد ندارم، باز همون بچه بهم گفت این مجله رو بردار برای خودت، گفتم پسرجون چند وقت پیش هم من اومدم روزنامه بهم بخشیدی، تو هر کسی میاد اینجا دچار این مسئله میشه بهش میبخشی؟

پسره گفت: آره من دلم میخواد ببخشم از سود خودمه که می بخشم.

گفت به قدری این جمله پسر و این نگاه پسر تو ذهن من موند که برایم سوال بود که این بر مبنای چه احساسی اینا رو میگه؟
گفت زمانی که به اوج قدرت رسیدم تصمیم گرفتم این فرد رو پیدا کنم و جبران گذشته رو بکنم. اکیبی رو تشکیل دادم بعد از چندین سال گفتم که برید و ببینید در در 19 سال پیش در فلان فرودگاه چه کسی روزنامه میفروخت؟ یک ماه و نیم مطالعه کردند و بالاخره او را پیدا کردند، او یک فرد سیاه پوست است که دربان یک سالن تئاتره، خلاصه دعوتش کردم اداره .بیل گیتس ازش پرسید مرا می شناسی؟ گفت: بله، جناب عالی آقای بیل گیتس معروف هستین که دنیا شما رو می شناسند. بیل گیتس گفت: سال ها پیش زمانی که تو پسر بچه بودی و روزنامه می فروختی، من چنین صحنه ای از تو دیدم. گفت که طبیعیه، این حس و حالم بود.
بیل گیتس گفت میدونی چه کارت دارم؟ گفت که میخوام جبران کنم اون محبتی رو که به من کردی.
گفت: به چه صورت؟
بیل گیتس گفت: هر چیزی که بخوای بهت میدم.

(خود بیل گیتس میگه خود این جوونه وقتی با من صحبت می کرد مرتب می خندید.)

پسره سیاه پوست گفت: هر چی بخوام بهم میدی؟
بیل گیتس گفت: هرچی که بخوای، من به 50 کشور افریقایی وام دادم به اندازه تمام اونا به تو می بخشم.
گفت آقای بیل گیتس نمیتونی جبران کنی.
گفتم یعنی چی؟، نمی تونم یا نمی خواهم؟
گفت: نه تواناییش رو داری اما نمیتونی جبران کنی.
پرسیدم واسه چی نمیتونم جبران کنم؟
پسره سیاه پوست گفت: فرق من با تو در اینه که من در اوج نداشتنم به تو بخشیدم ولی تو تو اوج داشتنت میخوای به من ببخشی و این چیزی رو جبران نمی کنه، اصلا جبران نمی کنه، با این نمی تونی آروم بشی، لطف تو هم که از سر ما زیاده.
بیل گیتس میگه همواره احساس می کنم ثروتمند تر از من کسی نیست جز این جوان 32ساله مسلمان سیاه پوست.


متن از: وبلاگ "کاسف؛ روستای کوچک من"


نظرات 3 + ارسال نظر
مینا پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 17:14 http://taraze-roozaane.blogsky.com/

سلاام...
البته من این مطلب رو چندین بار خوندم و حتی جمله ی " در اوج ندارشتن باید بخشیدن آموخت" رو قاب گرفتم و در اتاق کارم بر روی دیوار نصب کردم...
البته بخشیدن در اوج نداریف نشان از عظمت روح انسان هستش و چون منشاء روح آدمی از خدا سرچشمه می گیره پس ب نوعی می توان در یک جمله گفت ک پسرک سیاه پوست صفت خالق رو ب بهترین نحوه ممکن ب انجام رسونده...
شایسته ی بهترین ها باشین...

عبارت جالبیه: "در اوج نداشتن باید بخشیدن آموخت"
درست می فرمایین. باهاتون موافقم...
واقعا داستان عبرت آموزیه...
خدا کنه بتونم تو زندگیم پیادش کنم...
ممنون از همراهیتون

زهرا(بارون) پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 16:35

مرسی که این مطلبو گذاشتین واقعا واسم جالب بود
واقعا بخشندگی به پول نیست

سلام.
آره واقعا... بخشندگی به پول نیست...
ممنون از نظرتون.

کوشه نیوز پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 15:04 http://koushenews.blogfa.com/

ﺩﺭﺁﺧﺮﻳﻦ پنجشنبه ﺑﻬﻤﻦ ﺁﺭﺯﻭ ﻣﻴﮑﻨﻢ
ﯾﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺏ ﻭﺍﺳﻪ ﻫﻤﻤﻮﻥ ﺑﯿﻔﺘﻪ ...
ﯾﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﺕ ﻫﺎ ﻣﻨﺘﻈﺮﺵ ﺑﻮﺩﯾﻢ؛
ﯾﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﺗﻪ ﺩﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭ ﺷﺎﺩ ﮐﻨﻪ ...
ﯾﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺫﻭﻕ ﻧﻔﺲ ﺭﻭ ﺗﻮ ﺳﯿﻨﻪ ﻣﻮﻥ ﺣﺒﺲ ﮐﻨﻪ ...
ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺩﻝ ﻫﻤﻪ ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﻪ ...
ﺁﺭﺯﻭ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﺭﻭ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮑﻨﻪ ...
ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﯼ ﻭﺳﯿﻊ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﮐﻦ ...
ﺧﺪﺍﯾﺎ ! ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﻋﯿﺪ ﻧﻮﺭﻭﺯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯿﺸﯿﻢ؛
ﺩﻝ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺑﻬﺎﺭ ﺳﺒﺰ ﮐﻦ ...
ﺍﻟﻬﯽ ﻫﺮﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺘﯽ ، ﺧﻨﺪﻩ ﺭﻭﯼ ﻟﺒﺎﺗﻮﻥ ﺑﺎﺷﻪ ...
ﺍﻟﻬﯽ ﻧﻔﺴﻬﺎﺗﻮﻥ ﮔﺮﻡ ﺑﺎﺷﻪ ....
ﺍﻟﻬﯽ ﺳﻔﺮﻩ ﺩﻟﺘﻮﻥ ﺁﮐﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﺍﻣﯿﺪ ﺑﺎﺷﻪ ...
ﺍﻟﻬﯽ ﻫﺮ ﺭﻭﺯﺗﻮﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺷﺎﺩﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﯾﺮﻭﺯﺗﻮﻥ ﺑﺎﺷﻪ ...
ﺍﻟﻬﯽ ﺩﻋﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺻﻤﯿﻢ ﻗﻠﺒ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺑﺸﻪ ...

الهی آمین...
سلام داداش...
خیلی خیلی ممنون از همراهیت...
من هم برای تو و خونواده محترمت آرزوی سعادت و کامیابی دارم.
ان شاء ا... پایان سال، پایان انتظار باشد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد