کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

تصویر سه بعدی

باسلام 

لطفا نظر بدین 

هرچن وخ ی بار از این تصاویر بذارم یا نه؟ 

1-نچ 

2- هم، جالبه  

 

 

ی توضیحم بدم، البته میدونم میدونی.فقط واسه یادآوری:

ی 30، 40 ثانیه به وسط عکس خیره شو، پلکم نزن،  

ی چیزی از توش در میاد، فقط مواظب باش نخوردت.

 

 

 

 

دلم میخواد...(شعر)

 

 تقدیم به هر کی عاشقه 

(به سبک مریم حیدر زاده) 

 

 

                                     دلم می خواد 

 

                  دلم میخواد یه بار دیگه باهات به صحبت بشــــــــینم                 

              چشامو خوب وا کنم و فقط چشــــــــــــاتو ببــــــــینم

                  امشب دلم می خواد تا صبح فقط واســـه تو بخونـــم

                  از اول شب تا ســـــــحر بیام و پیشت بمـــــــــــــــونم

                  امشب دلم می خواد بگـم هر چی که نا گفتـــه دارم

                  دلم نمی خواد بیش ازاین رو خواســــته هام پا بذارم

                  امشب دلم می خواد فقط به قصه هات گوش بکنـــم                

              محو نگاهت بشم و دردو فرامـــــــــــــــوش بکنــــــــم

                  امشب دلم می خواد فقط توی چشات نگاه کنــــــــم                

               هر چی بگی گوش می کنم نمی خوام اشتباه کنم

                  امشب دلم می خواد یه کم تو رو تو آغــــــوش بگیرم

                   باعشقت از هوش برم و با عشق تو هـــــوش بگیرم              

                  امشب دلم می خواد همــــــش از خوبیات دم بزنـــم

                  غنچه آرزوهامـــــــــو با عشــق تو نم بزنـــــــــــــــــــم     

                  امشب می خوام اگــه بشه تو رو زیارتت کنـــــــــــــم

                  خدای معــــــــبدم بشی تو رو عبادتت کنـــــــــــــــــم

                  امشب می خوام اگه بشه مرغ دلو رهــــا کنـــــــــــم

                  بهت بگــــم دوست دارم عقده دل رو وا کنــــــــــــــــم                    

                  امشب می خوام بهــم بگی تو هم مـنو دوسم داری               

              دوست ندارم بازم منو با غصه تنــــــــــــــــــــها بذاری            

                  امشب می خوام تا به سحر پیش تو بیـــدار بمــــونم                

              خدا اگه یاری کنـــــه واست وفادار بمـــــــــــــــــــــونم                  

                  امشب کنار پنـــــــــجره تا آخر شب می شـــینـــــــم                

              اگه شده نمی خــــــــــــــــوابم تا تو رو پیشم ببینــم            

                  امشب اگه پیــــــــــشم نیای به خدا پژمرده می شم

                  مثل همون باغبون پیر و شکست خورده می شـــــم

مهمونم شو (شعر)

           

                     یه سلام از دل خسته م،به تو که دل به تو بستم 

                     با تو تا زنده ای هستـم که نگی مرده پرســـــتم

                     یه سلام کمه هزار تا ،هنـوزم بیشتر و بیشتــر 

                     پای عشق تو می مونم تا همــون لحظــــه آخـر

                     چند ساله دل به تو دادم ولی کاش بهت می گفتم  

                     کاش بدونی که چه شب هـا من به یاد تو نخفتـم  

                     الآنم که اینــو می گــــــم دلمـــــــو زدم به دریا  

                     نمی خوام چیزی بمـــــونه واسه روز مبــــــادا

                     آره من دل به تو دادم، خواسته باشی یا نباشی 

                     چی میشه اگه یه روزم مهمـون این دل ماشی؟

                     آره دل پیش تو گیره، چند ساله دلم اسیــــــــره  

                     تنها آرزوی این دل اینه که واســــــــت  بمیره  

                     آره من خســـته دردم، برگ خشکیده ی زردم  

                     من میــشم پروانه امشب بیا تا دورت بگــردم  

                     آره من فصل خزونم، تو بهاری من مــــیدونم 

                     می رسی آخر به دادم اینو از چشات می خونم

جانا بیا

 

یاابن الحسن روحی فداک 

متی ترانی و نراک؟  

  

 

جزیره جیندو

در نزدیکی جزیره جیندو در کره جنوبی هرساله و تنها بمدت کوتاهی یکی از اتفاقات نادر بر روی کره خاکی رخ می دهد. در این منطقه و سالانه تنها دوبار و آن هم بمدت یک ساعت آب دریا در نزدیکی جزیره جیندو در کره جنوبی عقب نشینی کرده و مسیری 3 کیلومتری با عرض 40 متر خشکی در وسط دریا ایجاد می شود.  

 

 

تصویر سه بعدی

به این عکس ها خیره شو ...  

  

 

   

 

 

و ای کاش همیشه اشتباهات دیگران را خطای دید خودمان فرض کنیم. 

 

ای کاش...

تابلو (معرق)

 

هنر نزد ایرانیان است و بس 

 

آنان که چوب را به سخن وا میدارن... 

 

 

 

ازدواج زورکی (محلی)

 

 بعد یک عمر به سرم هوای خواستگاری زد 

 

همـو یک بارم نَنَـــم سنگــه به در کناری زد 

 

حالا ای زن که درم هم کور و کرَّه،هم کِچل 

 

دیدی نَنَــه اَخِـــرش وازم تو مار دادی تِقل؟! 

 

 

این شعر ادامه دارد...

اصول دین بر هفته...

 

 

سال ها پیش در بازار شهر دو حجره وجود داشت که یکی حجره عطاری بود و دیگری حجره مواد غذایی.صاحب حجره عطاری حاج جواد آقای عطار از بزرگان و معتمدان شهر بود و کربلایی عباس که او نیز در صداقت شهره بازار بود به عرضه مواد غذایی از جمله برنج مشغول بود.

روزی مرد زیرکی که از رابطه بسیار صمیمی و حسن اعتماد این دو فروشنده به هم اطلاع داشت وارد حجره کربلایی عباس شد و عرض کرد مرا حاج جواد آقای عطار فرستاده و مقداری برنج می خواهم.کربلایی عباس برای اینکه از گفته مرد مطمئن شود به او گفت : نزد حاج جواد آقا برو و به حاج آقا بگو اشاره ای نماید و بفرماید چند گونی تحویلتان نمایم.

مرد به دستور کربلایی عباس، نزد حاج جواد آقا رسید و چنین عرض کرد:گفت دقایقی پیش نزد کربلایی عباس بودم و با هم گرم گفتگو بودیم که ایشان در میان حرف هایشان یا می خواستند بنده را امتحان نمایند و یا حواسشان جمع نبود فرمودند: اصول دین بر هفت است.و من گفتم بر پنج است ولی ایشان گفته مرا باور نکرده و فرمودند هر چه جنابعالی بفرمایید. اکنون شما به ایشان اشاره ای نمایید و حرف بنده را تایید فرمایید.حاج جواد آقا به درب حجره خویش آمد و دست  راستش را بالا گرفت و با انگشتان خویش عدد پنج را به کربلایی عباس که بر درب حجره عطاری خویش ایستاده بود نشان داد و به حجره اش برگشت. مرد هم که نقشه اش درست از آب در آمده بود با حاج جواد آقا خداحافظی نمود و حجره را ترک کرد و زود خود را به حجره کربلایی عباس رساند و گونی های برنج را که حاج آقا تایید نموده بود بر الاغ نشاند و گازش را بگرفت.

مدت ها بگذشت. روزی شاگرد کربلایی عباس نزد حاج جواد آقا رفت و عرض کرد کربلایی فرمودند حساب گونی های برنجی را که شاگردتان برده با کیست؟ حاج جواد آقا که از موضوع خبر نداشت و هم به خویش و هم به کربلایی عباس مطمئن بود شخصا به حجره کربلایی رفت و موضوع را جویا شد.کربلایی عباس هم که در اوج اعتماد و صداقت، حسابش حساب بود و کاکایش برادر فرمود: همان پنج گونی برنجی را که چند ماه پیش جنابعالی از درب حجره با انگشت دستورش را داده بودید. حاج جواد آقای عطار که داستان را شنید و از حیله آن مرد آگاه شد تبسمی کرد و رو به کربلایی عباس چنین فرمود: خدا را شکر که بجای اصول دین ، فروع دین را نپرسیده بود.

 

 

جون من نظر یادتون نره.

قصد ازدواج (محلی)

 این بیت شعر که یادتون هس؟ 

 

 

 "اگر دیدی جوانی بر درختی تکیه کرده 

 بدان .........." 

 

حالا اینم داشته باش.البته درسته وزنش مشکل داره ولی دلم نمیاد تغییرش بدم. 

 

 

قدیما وقته مدیــــــدی یک جوون دس به درخت کاج دره 

 

اهــــــــــل ده داد مــــــــزدن کـه قصــــــــد ازدواج دره  

. 

 

حـالا کاج که ســــهله ور صـــــنوبرم اگه تکیـــه کنی 

 

بیـــــد از بی زنی تا اخـــر عمـــــر گــــریه کنــــــــی 

 

دربی

اینم از دربی سرخ ، آبی ها 

 

پرسپولیس       2     -    1       استقلال 

 

 

 

از اول بــــود روشـن آخـــــــــــر بــازی 

  

  به زور تکل و دعـــــــــــوا باز مـی بازی  

 

از آن در حــــــیرتم ای تیم شیش تایی 

 

تو چه در چنته داری، بر چه می نازی؟

اولین سروده

اولین سروده ام در سال ۱۳۸۲ 

 

 خدایا ....

 

 

 لطف و مهرت در جــهان گسترده است                      

                            

 درهـــای رحمتـت کی بســـــته است؟ 

 

 نعمـــــــت بسیار تو دادی بـــــه مـــــا                       

 

 این همه نعمت کـه را شایسته اسـت؟

الهی .....

الهی!

 

ای دور از نظر و ای نیکو حضر و ای نیکوکار نیک منظر..ای دلیل هر برگشته و ای راهنمای هر سرگشته..

ای چاره ساز هر بیچاره و ای آرنده هر آواره..ای جامع هر پراکنده و ای رافع هر افتاده...

  

                  دست ما گیر ای بخشنده بخشاینده...

 

هو المحبوب 

 

الهی به امید تو