کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

زن نا اهل

 

با سلام 

دوستان عزیز؛ بیست و هشتمین شب زمستونی تون به خیر و شادی 

شعر "زن نا اهل" از سروده های خودمه و در قالب قطعه سروده شده. 

 

اجرا شده در:  

مراسم جشن نیمه شعبان سال جاری در روستامون 

شب شعر طنز "شکر خند" در حضور شاعران شهرستان بردسکن 

 

پیشکش تان

 

هفته ی پیش روز پنج شنبه

با عیالم شدیم سوی بازار

قبل آنکه ز خانه راه افتیم

گفت پول هر چه می شود بردار

توی راه مدام فک میزد

نیش می زد به بنده همچون مار

باز شد نیش تا بنا گوشش

تا که چشمش بدید آن بلوار

تا رسیدم از موتور پر زد

زود خود را رساند به پیکان بار

گفت اول خوریم زردآلو

بعد آن می خریم گوجه خیار

بی پدر روی کیوی حساس است

رانی انبه می خرد هر بار

او خرید پرتغال و شفتالو

سیبب و موز و گوجه سبز و انار

بعد آنکه خرید میوه نمود

گفت پول از دو جیب بیرون آر

روسری خواهم و یکی مانتو

دو بلوز خواهم و سه تا شلوار

هرچه پول داشتم همه به او دادم

گفت فقط همین؟ 136 هزار؟

گفتم این هم ز پول یارانه ست

پول دیگر نباشد اندر کار

بیخیال خرید شو این هفته

تو رو قرآن دست از سرم وردار

گفت تازه چند قلم مانده

تا که لیستم رسد به آخر کار

گفتمش هیس!، دگر خفه شو

بیش از این گپ مزن، لاکردار

اندکی هم به فکر آتی باش

شرم دورت نیامده انگار

من ز ناراحتی به او دادم

چند عدد فحش نقلی آبدار

چشم درشت کرد و اخمم کرد

تا که گوشش شنید این گفتار

گفت این بار آخرت باشد

بیش از این من نمی دهم اخطار

همه چیز تازگی گران شده است 

تو مگر گوش نمی دهی اخبار؟

لیتر بنزین رسیده به هفتصد

چند برابر شده ست نرخ دلار

تازه میثم هنوز بی رخت است

مدتی هست که او شده بیمار

کاش من هم زن ظفر بودم

بین چه جوری زنش شده پروار!

پیش او من دگر کم آوردم

بیخیالش شدم، پا به فرار

از همان روز هنوز تب دارم

هفته ای هست نرفته ام سرکار

چه گناهی خدا مگر کردم؟

مورچه ای هم نداده ام آزار

که چنین زن نصیب من کردی

می کِشَم آخرش خودم بر، دار

بعد ده سال هنوز نفهمیدم

این زن است یا که یک کفتار؟

گو، خر من ز کُرّه بی دم بود

ناف من را بریده اند با کار

کاش هر کس که مثل "روحی" شد

بر سرش خاک شود، صد خروار. 

 

23/3/93

نظرات 4 + ارسال نظر
yaser دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 20:47

سلام. پیغامتون رو خوندم. خیلی خیلی ممنون از اینکه اومدین. ایشالا با استفاده از نظرات شما بهتر بشه. لطف کردین. بازم تشریف بیارین خوشحال میشم

اشنای غریب یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 21:39

لاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییک

سلام داداش. نبودی.
کم کم داشتم نگرانت می شدم. ممنون

yasin یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 14:34 http://yasinjamali.blogfa.com

سلام ممنون که به وبم سر زدی
من قول میدم هر روز به وبت سر بزنم
به شرطی که تو هم به وبم بیای و برام نظر بدی http://www.blogsky.com/images/smileys/116.png

سلام. خواهش میکنم. باشه من هر روز میام می بینمت.
ایشالا که همیشه باشی.

زهرا(بارون) شنبه 27 دی 1393 ساعت 23:24 http://baroone-cheshmat.blogfa.com


سلام جالب بود،به وبه منم سر بزنید،ممنون

سلام. خیلی خیلی خوش اومدین.
لطف کردین. حتما. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد