کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

کوشه سلام

اشعار، دست نوشته ها( روح اله زراعتی "روحی" ) + عکس، مطالب طنز و غیر طنز جالب و ...

صد حیف...

تقدیم به همه ی فارغ التحصیلان بیکار:


سی سال ولی سه کم، از این عمر گران

بگذشت و کنون مـــنم یکی مرد جوان


دلخوش به یکی مــدرک دانشگاهم

وز عاقبت خویش به شــدت نگران


بیکارم و روز و شــب ندارم خوابی

بیکاری و غم، بــــــریده از بنده امان


انگشت اشــــــــاره چون شده بر طرفم

باشم پی کار و شـــــغل و هر لحظه دوان


اوضاع کنونی ام بسی دلگــــــــــــــیر است

رنجد ز همین، هـــم تن و هم روح و روان


ناراحتم از دست همــــــــــه، بیش ز خود

در چهره ی من دگــــر نه از خنده نشان


دلخوش به همین بُـدم که شاغل بشوم

صد حیف که زندگــــانی ام دیده زیان


دردی نکنــــــــــــد دوا ز حــال نفری

تدبیر و امید و قول صــــاحب نظران


بر حال پریشـــــــــــــــانم و بر بخت بدم

از اول شب گریــــــه کنـــــــم تا به اذان


روح اله زراعتی (روحی)


نظرات 4 + ارسال نظر
مینا چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 08:41

سلاام...
درسته بیکاری زیاده و تحصیل کرده بیکار فراوان!...
ولی ب نظر من وقتی دولتی ها کاری نمی کنن دلیل نمیشه ک بشینیم و کار در خونمون رو بزنه!...
گفتن از تو حرکت از خدا برکت!...درسته توکل ب خدا کلید حل مشکلاته ولی ب نظر شما بدون حرکت و تلااش آدمی امکان پذیره؟!...
در آموزه های دینی خوندیم و شاهد بودیم ک تلاش آدمی با لطف و رحمت خداوندی و توکل ب ذات اقدس الهی امکان پذیر بوده و هست!...
این ک یه جا بشینین و بگین توکل ب خدا، کافی نیست!...
هر چند من از شرایط شما آگاهی ندارم ولی معتقدم کار دنبال تون نمیاد باید دنبالش باشین...
باید بشینین فکر کنین ک چ کارهایی میشه انجام داد و چطوری می تونین ب خواسته هاتون برسین...همه چیز در کار دولتی خلاصه نمیشه...
آرزومند رسیدن ب جاده های سبز زندگی تون هستم!...
شاد و سلامت و پیروز باشین...

سلام.
این که میگین ما باید دنبال کار باشیم و الا کار دنبالمون نمیاد...حرفتون درست و هیچ حرفی هم روی حرف شما نیست...
قابل توجه جنابعالی... من که به شخصه فعلا دارم خودم رو با کارهای تو خونه سرگرم میکنم...( تابلو سازی، تابلو نویسی,، معرق کاری و ...) و خداروشکر از نظر مالی در شرایطی هستم که می تونم گلیم خودمو از آب بکشم...
ولی حرفم اینه که آیا ما باید بیخیال این بشیم که هر کاری که دولتی ها دوس دارن انجام بدن و هر تصمیمی که میخوان بگیرن، اونوخ ما اینجا بدون توجه به اونا خودمون واسه خودمون کار کنیم و به هیشکی هم اعتراض نکنیم...
کار دولتی واسه ما بچه های روستا زیادم مطرح نیست...
شاید بد نباشه بدونین... درآمد سالانه ی باغ پسته ی یه کشاورز روستایی منطقه ی ما، چندین برابر حقوق یک کارمنده...
اینو بدونیم اگه قرار باشه ما جوونا حرفامون رو به هیشکی نگیم و خودمون دنبال کار واسه خودمون باشیم و به سیاست های غلط و فساد اداری هیچ اعتراضی نکنیم... زندگی خودمون که تباه میشه که هیچ، نسل بعد ما شرایط زندگیشون از ما هم بدتر خواهد شد...
این خیلی بده که در یک کشور اسلامی، هیچ خبری از بوروکراسی نباشه و اشتغال در میان فامیل و خانواده ی بعضی ها دست به دست بچرخه...
کاش در آموزه های دینی، فساد اداری، پارتی بازی، خیانت به نظام و ... عینا حرام شمرده شده بود...

ممنون از همراهیتون...

پاینده باشین...

تحول سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 15:23

سلام

خب الان فارغ التحصیل و دانشگاه رفته ها زیادترن نسبت به چن سال پیشا پس یه جورایی باید قید یه کاری در حد مدرک تحصیلی رو بزنید من خیلیا رو میشناسم که با مدرک فوق-لیسانس-پزشکی کارگری میکنن این نشون از زیاد شدن قشر تحصیل کرده است و تا حدود زیادی هم پارتی بازیها که شاهد اینجور مسائل بودم ولی خب چاره جز توکل بر خدا چیه؟ اصلا برا قشر ضعیف راهیم جز توکل بر خدا هست ؟میگین تو کل کردیم خب بازم توکل کنید

بنده هم از قشر مرفهین بی درد نیستم ماهم این دوران رو سپری کردیم اون هم در دوران تاهل خیلی سخته بیکاری واقعا درک میکنم هنوزم آثارش به کلی پاک نشده و داریم جبران میکنیم و جز توکل هم کاری نمیتونیم انجام بدیم

مطمئنم بزودی خبرای خوشی ازتون میشنوم

موفق باشین

سلام.
خدا کنه فقط پارتی بازی تنها باعث بیکاری ما باشه...
مشکل اینجاس علاوه بر پارتی، خیلی دیگه از سیاست های غلط دولت داره زندگی ما رو تباه می کنه...
مگه ی انسان چند سال قراره زندگی کنه که باید تقریبا 16 سالشو درس بخونه که مدرک لیسانس بگیره، بعد چند سال دیگم دنبال کار باشه... اونم اگه گیرش بیاد...

بعد همینایی که خودشون پارتی این و اون میشن و اقوامشون رو می برن سرکار...
میان آمار میدن که متاسفانه سن ازدواج رفته بالا... جوونا باید سطح توقعاتشون رو بیارن پایین...
به قول مریم خانوم... خدا باعث و بانیشو لعنت کنه...

تحول سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 11:26 http://leyla-taraghi.blogsky.com

سلام

واقعا متاسفم :| تنها کاری که ازم بر میاد اینه که براتون دعا کنم که ان‌شاالله به زودی به خواستتون برسین توکل بر خدا داشته باشین و صبر ان‌شاالله که همه چیز درس میشه:)

سلام.

لیلا خانم...
این حرف من یکی نیس...
حرف شاید بالای 60 درصد افراد مثل منه...
پس شما لطف کن واسه همه ی ما دعا کن...

شما میگین توکل بر خدا...
تا حالاشم که زنده ایم و میگیم مرگ بر امریکا... فقط بخاطر اینه که توکل داریم...

ممنون...

مریم دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 20:54

سلام
من خیلی خوب حال شما رو درک می کنم چون دو تا پسر تو خونه دارم دقیقا با همین اوضاع روحی که شما دارید
بر باعث و بانیش لعنت

سلام.
اینکه شما حقیر رو درک میکنین و باهام همدردی می کنین موجب خورسندیه...
و یادآوری اینکه مثل من و پسرای شما متاسفانه تو مملکت کم نیست، واقعا زجر آوره...

بیش باد.

خیلی ممنون...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد